Sušenje šljiva kod kuće i njihova blagotvorna dejstva na vaš organizam

suve-sljive

Šljive se suše kada su dobro zrele. Cele plodove šljiva, bez vađenja koštica, rasporediti po rešetkastoj podlozi tako da ne leže jedna na drugoj. Sušiti ih na suncu, preko celog dana. Mesto na kojem se suše treba da bude sunčano i zaštićeno od prašine i insekata.

Predveče dasku sa šljivama uneti unutra da ne bi preko noći ovlažile. Ukoliko nema uslova za sušenje na suncu, mogu se sušiti u rerni. Početna temperatura treba da bude 50 stepeni, sa odškrinutim vratima rerne kako bi para izlazila. Tokom sušenja plodove okretati. Kad su upola osušene, što se poznaje po smežuranoj ljusci, pojačati temperaturu na 65 stepeni. Osušene šljive držati u platnenoj kesi.

 

Blagotvorna dejstva suve šljive:

Suve šljive - štite od osteoporoze i srčanih oboljenja.


One štite srce na taj način što snižavaju holesterol i sprečavaju oksidaciju LDL holesterola.

Deset do dvanaest suvih šljiva dnevno sprečavaju gubitak koštanog tkiva prouzrokovan opadanjem nivoa estrogena, možda na taj način što snabdevaju organizam boronom, mineralom koji olakšava apsorpciju kalcijuma.


Suve šljive sadrže i moćni antioksidans beta karoten. Četvrtina šolje suvih šljiva obezbedjuje 17% preporučenih dnevnih doza Vitamina A (u formi beta karotena). Beta karoten čuva kardiovaskularni sistem, ali i sprečava i mutaciju ćelija.

Suve šljive su izvor kalijuma (četvrtina šolje obezbedjuje 9% preporučenih dnevnih doza). Kalijum štiti kardiovaskularni sistem. Zato nije loše da suve šljive dodate u žitarice koje jedete za doručak, užinu,  koristite u kolačima ili pravite od njih pire kojim ćete da premažete jutarnji tost kako  biste sprečili pojavu viskokog pritiska i ateroskleroze.


Spečavanje opstipacije (zatvora)
je najpoznatija uloga suvih šljiva. Na ovaj način se smanjuje rizik raka debelog creva i pojave hemoroida.


Ako spadate u dame koje vode računa o izgledu i zdravlju svog organizma, onda treba da znate da suve šljive uništavaju slobodne radikale u krvi, a što je manje slobodnih radikala, manja je mogućnost da koža vašeg lica poprimi izgled suve šljive. Prema tome, drage dame i draga gospodo, što češće se bacite na suve šljive, jer ćete na taj način vaš organizam održati u formi, a drugi neće znati tajnu vašeg uspeha!

Priprema suvih šljive i oraha:

•     18 velikih suvih šljiva
•     2 puta veći broj jatki oraha od broja šljiva
•     250 ml niskokalorijskog šlaga
•     3 kašike šećera
•     mrvice čokolade ili kokosovo brašno

Priprema:  Ostavite suve šljive u vodi preko noći. U istoj vodi u kojoj su stajale kuvajte ih desetak minuta i ostavite da se ohlade. Kad su se ohladile, izvadite koštice i zamenite ih sa orasima. Umutite šlag sa šećerom i prelijte njime suve šljive. Garnirajte mrvicama čokolade ili kokosovim brašnom.


Serviranje: Servirajte hladno.

Autor: Snežana Đaković
Izvor: Agropress

Pretraga sajta

Google Oglasi

Preporučujemo

Baner