9 zabluda u vezi sa dijetama

9-zabluda-o-dijetama

Sunce nekako uvek ubrza želju da telo dovodete u savršeno formu. Dijete nekako uvek prve na listi za odstrel viška kilograma. Neke dijete su besmislene, neke opasne, neke delotvorne. Važno je da znate da bi trebalo da zaboravite na specijalne režime ishrane koji obećavaju da ćete za malo vremena izgubiti mnogo kilograma. One definitivno urušavaju vaše zdravlje. Ovo su neke od najčešćih zabluda o dijetama.

1. Da li mogu da jedem šta hoću ako se bavim sportom?

Nažalost ne. Ako se mnogo krećete, sagorevate određeni broj kalorija, ali uglavnom manje nego što mislite. Tokom polučasovne vožnje bicikla sagorimo oko 200 kalorija, koliko ih ima u dve jabuke, dok pola sata džoginga sagori otprilike onoliko kalorija koliko sadrži jedna čokoladica. Uprkos tome, fizička aktivnost može da vam pomogne da lakše smršate, na primer, ako uprkos dodatnom treningu, ne konzumirate više hrane nego do sada.


2. Da li ''lajt'' proizvodi omogućavaju da ograničite unos kalorija?

Ne uvek. Oznaka „lajt“ znači da određeni proizvod sadrži najmanje 30 odsto manje masti, šećera, alkohola ili kalorija od običnog proizvoda iste kategorije.

Ali, ako je to, recimo, čips, broj kalorija je i dalje prilično veliki. Zaključak: Kada kupujete „lajt“ proizvode, obratite pažnju na sastojke i hranljivu vrednost na pakovanju.

Tako ćete izbeći neprijatna iznenađenja i zaista uštedeti kalorije.

 

3. Da li masnoća goji?

Ne po svaku cenu. Budući da jedan gram masnoće sadrži devet kalorija, a to znači dvostruko više od ugljenih hidrata i belančevina, brzo ćete se ugojiti ako redovno unosite veliku količinu masti.

Međutim ograničen unos kvalitetnih masti iz ulja, koštunjavih plodova, avokada ili lososa ima pozitivne efekte: smanjuje apetit i podstiče razgradnju masnih naslaga. Stručnjaci preporučuju 1-2 kašičice ulja i 1 porciju lososa, avokada ili koštunjavih plodova dnevno.

4. Da li hleb, testenina i krompir goje?

Ne. Uprkos tome, ako želite da smršate, izbegavajte proizvode od belog brašna, jer oni brzo podižu nivo šećera u krvi, koji zatim brzo ponovo opada.

Posledica su napadi gladi i blokiranje sagorevanja masti. Umesto belog, uzmite hleb od integralnih žitarica, jer on sporije dospeva u krv i duže drži sitost. Ni kuvani krompir nema mnogo kalorija. Najopasniji za vašu liniju je pržen krompir.

5. Bolje zaslađivač, nego šećer?

Bolje ne. Zaslađivači će vam, doduše, u početku pomoći da uštedite kalorije, je jer njihov energetski sadržaj nizak, ali pošto su mnogo slađi od šećera, uticaće da se poremeti vaš prirodni osećaj za slatko.

Zbog toga će vam biti potrebno više šećera da zasladite druga jela.

Osim toga, sladak ukus „obećava“ organizmu energiju, koju on, međutim, ne dobija. Na taj način dolazi do napada gladi i unosimo više kalorija nego što smo uštedeli. Prema tome, ako želite da smršate, koristite običan šećer u manjim količinama.

6. Stres doprinosi vitkoj liniji?

Ne, naprotiv. Povišen nivo hormona stresa u krvi povećava apetit i blokira razgradnju masti i naslaga na telu. Istraživanja pokazuju da se ljudi koji su konstantno izloženi velikom stresu za šest godina ugoje otprilike pet kilograma.

Ali, i oni koji spavaju manje od sedam sati dnevno imaju višak hormona stresa u krvi i brže se goje. Zbog toga vodite računa da se redovno i dovoljno odmarate i uspostavite ravnotežu između perioda napetosti i opuštenosti. Stručnjaci preporučuju sportove izdržljivosti, kao što je brzo hodanje, ili tehnike opuštanja poput joge.

7.Sačuvaću vitkost ako jedem mnogo voća?

Ne. Za razliku od povrća, voće sadrži i veliku količinu voćnog šećera, koji ima isto toliko kalorija kao i običan beli šećer. On takođe utiče na podizanje nivoa šećera u krvi i hormona insulina koji podstiče gojenje. Stručnjaci preporučuju dve porcije voća dnevno, ali ako želite da smršate, banane i grožđe zamenite jabukama, jer one sadrže manje šećera.

8. Duplo ću se ugojiti ako jedem kasno uveče?

Ne. To nije naučno dokazano. Mnogo je bitnija ukupna količina kalorija koje ćemo uneti tokom dana. Ako imate naviku da uveče jedete glavni obrok, to možete da radite mirne savesti i, umesto toga, manje jedete ujutru i u podne. Ali, ako ste tokom dana više jeli, preskočite večeru da biste ponovo uspostavili ravnotežu.

9.  Postoje li namirnice koje troše više energije nego što je daju?

Ne. Istina je da svaka namirnica sadrži više kalorija nego što sagori tokom procesa varenja. Ipak, postoje određene razlike: da bi preradio belančevine, organizmu je potrebno više energije nego za ugljene hidrate. Iskoristite ovaj efekat tako što ćete sa svakim obrokom uneti jednu porciju belančevina iz ribe, mesa, jaja, mahunarki ili mlečnih proizvoda i na taj način uštedite kalorije.

Autor: Jelena Milenković
Izvor: Blic Žena

Pretraga sajta

Google Oglasi

Preporučujemo

Baner