Nega zuba

Čuvajte zube i svež dah.

Četkica, pasta i konac za zube nisu jedina sredstva koja će vam pomoći da sačuvate zdrave i lepe zube. Da biste sprečili karijes i imali uvek zdrave desni i svež dah, važno je da pazite i na ishranu. Pojedine namirnice, naročito one bogate vlaknima, vitaminima i mineralnim solima, mogu doprineti hirijeni usne šupljine, sprečiti stvaranje karijesa, osvežiti dah, ojačati desni i pojačati belinu i sjaj zuba.

Namirnice za zdrave, blistavo  bele zube: karfiol, zelena salatqa, jabuka i narandža. Ove namirnice su bakte vlaknima, čiste i izbeljuju zube. U nedostatku četkice, zube možete očistiti „prirodnom četkicom“ – svežim listovima žalfije. Zube i desni protrljajte hrapavom stranom listova.

Pijte dnevno najmanje dva litra vode. Voda sadrži fluor, supstancu koja blokira aktivnost bakterija koje izazivaju karijes. Iz istog razloga, s vremena na vreme, jedite kivi i salatu od paradajza, koji takođe sadrži fluor.

Redovno konzumirajte mleko, mladi sir, pasulj i sočivo: ove namirnice sadrže fosfor, komponentu gleđi koja doprinosti remineralizaciji zuba.

Povremeno jedite prokelj, bogat je sumporom, elementom koji je sastavni deo gleđi i dentina (zubne kosti).

Izbegavajte gazirana pića na bazi „kole“, jer sadrže kiselinu koja umanjuje belinu zuba. Umesto toga,. pijte što češće ceđenu limunadu, jer je bogata limunskom kiselinom koja blagotvorno deluje na zube.

Žvaćite žvake bez šećera i listove zelene salate, jer stimulišu lučenje pljuvačke koja, kako je posznato sadrži supstance koje dezinfikuju i čiste zube.

 

PROTIV KARIJESA

Orasi i integralne žitarice dovode u ravnotežu pH pljuvačke i pospešuju jačanje zuba.

Umesto šećera koristite nerafinisani med, jer sadrži vitamine i mineralne soli koje čuvaju zdravlje zuba i usne šupljine.

Jedite sveže voće i povrće, jer čiste površinu zuba.

Redovno unosite mleko i jogurt, jer su bogati kalcijumom, neophodnim za očuvanje  i jačanje zuba.

Konzumirajte integralne žitarice, povrće i ribu, jer sadrže cink i selenijum, elemente koji štite zube od karijesa.

Salate začinite maslinovim uljem, bogatim vitaminom E, koji štiti sluzokožu usne šupljine i sprečava razmnožavanje bakterija.

 ZA SVEŽ DAH

 Pijte vodu tokom celog dana. Konzumirajte što više peršuna u salatama i jelima. Peršun je bogat kalijumom, kao i vitaminima A, C i E koji čuvaju zdravlje usne šupljine. Osim toga, njegovi mirišljavi sastojci neutrališu neprijatne mirise drugih namirnica. Začinite jela timijanom, jer je bogat fluorom i vitaminom C, supstancama koje uništavaju bakterije koje izazivaju neprijatan zadah. I menta je savršeni lek za svež dah: koristite je kao začin ili napravite čaj.

 

·          Zadah iz usta – kako ga suzbiti?

 

Pijte mnogo vode, žvaćite žvaku bez šećera ili pojedite jabuku.

 

Ukoliko sprovodite dobru higijenu usne šupljine, a i dalje patite od zadaha, moguće je da se uzrok krije u lokalnoj infekciji nosa, grla, dušnika i pluća. – Naravno uvek se možete posavetovati sa stomatologom, ali postoje i tehnike koje možete sami primeniti – To ćete učiniti tako što ćete olizati ruku i pričekati koji minut da pljuvačka ispari iz kože. Kada se koža osuši, pomirišite je. Ukoliko se u vašoj pljuvački nalaze uzročnici neprijatnog mirisa, sigurno ćete ih osetiti na svojoj ruci. Druga tehnika – duboko udahnite i prekrijte usta rukama. Zatim izdahnite i udahnite kroz nos kako biste omirisali sopstveni dah.

Za zube

25 grama žalfije

 

4 kašike morske soli

Oštrim makazama iseći listove i staviti ih u vatrostalnu posudu. Drvenom kašikom dodati so. Sve zapeći u rerni na niskoj temperaturi oko 1 sat, dok žalfija ne postane suva i hrskava. Drvenim tučkom usitniti mešavinu dok se ne pretvori u prah. Koristiti svaki drugi dan tako što ćete staru četkicu za zube zamočiti u prah i njome očistiti zube.

Za nekoliko nedelja imaćete lepše i belje zube.

Pretraga sajta

Google Oglasi

Preporučujemo

Baner